Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2
Jag håller med dig på alla punkter utom en: jag tror Anna Sjödin gillar att ta sig en bläcka då och då. Dessvärre är det just såna grejer som får folk att se snett. Anna Sjödin har mitt "fylla" stöd. Även om hon så var redigt berusad den där kvällen.

Det positiva med detta kanske kan vara att problemet uppmärksammas även för de som sitter på makten att förändra. Hur egen och andras prestige och makt lätt kan totalt förändra förutsättningarna för vem som helst.
inlägg #2
Jag är inte sosse på något sätt men jag är helt övertygad om att Anna Sjödin är helt oskyldigt dömd. Tyvärr är väldigt många krogvakter i stockholm idioter som älskar att slåss och letar efter minsta tillfälle att ta till knytnävarna.
Går det inte lite väl fort här? Och 105 km på 70-väg, vad tyder det på för omdöme?
Han är säkert inte helt oskyldig han heller, efter att ha blivit provocerad! Men vad minns en stuppfull Sjödin egentligen?
Det viktiga här är inte om Sjödin är rätt eller fel dömd. Det viktiga är att hon är dömd lika som vilken Svensson som helst skulle ha blivit i samma situation. Med den skillnaden att en storfräsare som Sjödin får en betydligt mildare dom än Medel-Svensson. Förhoppningsvis kan rättsfallet leda till ny praxis i liknande fall.
inlägg #5
Annons:

Jag har absolut inget till övers för SSU, men jag tror också att det finns en stor risk att Anna Sjödin är oskyldigt dömd. Liksom väldigt många andra som döms för våld mot ordningsvakter. De ljuger och är i maskopi med polis och rättsväsende.

Och att hon är en uppsatt person och "behandlas som alla andra" dvs har lägre trovärdighet än en dörrvakt gör mig bara mer rädd. Dörrvakter och poliser gör vad de vill med folk.
inlägg #6
Det finns inget i artikeln som med nya fakta styrker att AS skulle vara oskyldig. Men generaliseringar, fördomar och allmänt tyckande är det gott om.
Vilken smörja! Men det är klart att SSU:are håller varandra om ryggen. Så har det alltid fungerat inom denna, så djupt odemokratiska, organisation. Frågan är dock huruvida artikelförfattaren kan påstå att Sjödin är oskyldigt dömd när han själv inte befann sig på platsen vid händelsen. Det gjorde däremot undertecknad. Som nykter privatperson. Sjödin och hennes väninna...
...betedde sig som riktiga svinpälsar. Vakterna gjorde flertalet försök att muntligen förmå Sjödin och hennes sällskap att lämna restaurangen. Detta helt utan resultat. Jag mår illa när jag ser Sjödin sitta i Tv och skylla på vakterna. Hur Sjödin betedde sig efter att hon blev gripen av polisen tål inte att beskrivas här:
Ett hälsotecken att det finns de som ifrågasätter domen mot Sjödin. Häromdagen var en debattartikel i aftonbladet från en tjej som skulle upp i rätten för att fällas för våldsamt motstånd. Vi måste få ett slut på detta. Att samhället skyddar vakter med värdigheter dom inte förtjänar är en skandal.
inlägg #10
Visa sida: 1 2

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se