Torsdag den 23 maj 2013 Ny användare | Logga in  

Dagens skrivtips: Soldatmordet i London | Vård till papperslösa | Tamerlan Tsarnajev kopplas till trippelmord  Börja här!

sourzeforum
En märklig historia. Vad skulle Palme rimligen vilja av M? Men jag har varit med så många år i Stockholms porrvärld där jag sett berydligt märkligare saker så jag är inte förvånad. Bara undrande.
inlägg #1
Någon vet vem som dödade Palme och varför. Frågan är om vi någonsin får veta det. Att polisen som utredde gjorde ett fullständigt uruselt arbete är nog alla överens om. Det berodde antagligen på de högsta polischefernas kompletta inkompetens. Statsministermord fanns garanterat inte i deras vokabulär inte ens i fantasin! Men jag tror att det finns fler historier som inte berättats.
Vittnet är säkert en allmänt trovärdig person, men det hjälper inte. Historien är ändå en subjektiv tolkning av en obekräftad händelse med oklar relevans.
inlägg #3
Ny Palmehistoria. Är det redan rötmånad?
inlägg #4
Vilken rappakalja (Palme "mårrade")
inlägg #5
Annons:

Ja, det ar ju en lustig liten anekdot fran en man med forlorade restauranger, forlorade lagenheter, utlanade lagenheter och ater igen inforskaffade sadana. Och varfor ar alla detaljer om Marianos bakgrund relevanta? Inget ont om denne 'self made man', alla ara at hans entreprenoriska kvaliteer, men vad Mariano egentligen vill ar att fa lite plats i rampljuset. Och varfor visa denna film for polisen, men inte beratta om motet med Palme?
inlägg #6
Det finns nog mycket mer dolt om och kring O Palme. I synnerhet som privatperson. På den tiden var det heller inget som massmedia gick djupare in på.
Annars är det en intressant, välskriven och ödmjuk artikel om en människa - Mariano Catan - i olika miljöer.
inlägg #7
Palme "mårrade"? Kanske var han i själva verket en katt - och mördaren var en polis som ville skjuta det skadade djuret? Denna tramshistoria öppnar för en hel del fantasyböcker. En nutidens fabel. Härligt!
inlägg #8
Märkligt. Idag, i en redogörelse för hans sista månad i livet, Februari 1986 på Aftonbladet, Torsdag, 7 Juni 2012 kan vi läsa att den 23 Februari, Söndag då han och Mariano påstas ha träffats, befinner sig Olof Palme med sin fru Lisbeth i Jämtland sedan kvällen innan. ???!.....
anonymt inlägg #9

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se