Söndag den 14 mars 2010 Ny användare | Logga in  

Bara mamma som läser bloggen? Skriv i en riktig tidning istället.  Börja här!

sourzeforum
Nja för det första blir flera människor äldre i dag i A är en sjukdom som kommer med åren. För det andra så blir man passiv av sjukdommen. Förr i världen kanske den passive gubben satt i timmar på en bänk i en park eller i sin lanthandel för att inte tala om vedboden etc. I dag parkerar vi honom framför tv:n!
Att "passiviteten" kan leda till alzheimers tycker jag låter långsökt. Många som får alzheimers har ju varit både aktiva och intelligenta. Och TV om ju på 50-talet, men har verkligen de äldre som idag får sjukdomen tittat så¨mycket på TV?
inlägg #2
TV:ns bildrör ger ju ifrån sig strålning på låga frekvenser, och sitter man en bit ifrån så är det väl inte så troligt att denna strålning skulle ge folk alzheimers sjukdom. Och det där med mobiltelefoner ja.. Jag trivlar inte på att tex mobilers strålning kan vara skadligt till viss del, men att mena mobiltelefonin vara orsak till alla idag existerande sjukdomar är för mig helt horribelt.
inlägg #3
Problemet med hela debatten om mobiletelefoner,elallergi och t.ex. denna artikel är helt enkelt att man inte vet vad man talar om. Att ge sig inte avancerad radioteori tillsammans med biologi på molekylärnivå är inget som en lekman eller ens hyfsade forskare fixar. Det urartar nästan alltid i hemsnickrade teser och stundtals rena kvacksalveriet.
Olle vet vad han talar om! Han har forskat om detta i många år. Och att påstå att Alzheimer har med den ökade livslängden att göra är urdumt. Den ökade med några år sedan 1980 medan Alzheimer har mångdubblats och gått ned i åldrarna.
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Jobbsök

Sök enkelt bland tiotusentals
jobbannonser hos Workey:

VAD

titel, nyckelord el. företag

VAR

Upplevelsepresent.se