Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Genusforskare bedriver politik
Vad är det för jävla skit du håller på med, Nisse? ”något också nazister påstod” längre än så orkade jag inte!!!!!
Lite svår och lång för den som inte är akademiker kanske. Men det var noggrant och bra uttrett angående frågan vad som ska räknas som riktig forskning och inte. Ska bli intressant att se kommentarer till detta. (Bortsett från Untos kommentar alltså.)
inlägg #2
Utmärkt! Jag kunde inte ha uttryckt det lika bra själv.
inlägg #3
Bra på alla sätt men för långt.
inlägg #4
Mycket intressant och med en klämmig avrundning.
inlägg #5
Annons:

Bra innehållsmässigt och logiskt, men för långt.
inlägg #6
Jag håller med dig och har själv yttrat mig i frågan. Men du: att elitfeminister, oavsett politisk skala - (S Poltova kritiserade defintivt inte högerelitisterna!) - kan hålla samman beror på en över hundra år gammal psykologisk doktrin, som är allt utom vetenskap! ;-)
Artikeln nämns på Dick Erixon blogg:
[länk] Detta är mycket bra eftersom många tunga mediapersoner läser den bloggen.
inlägg #8
Lita bra som det var långt. :)
inlägg #9
Politiskt korrumperad vetenskap är en plåga såväl på universiteten som inom kultur- och mediasfären, dit den brukar sprida sig först. Vi kan trösta oss med att såna rörelser självdör - såvida de inte slår rot och får näring i den politiska maktsfären. När det gäller genusforskarna har de just misslyckats med det (f!) Dessvärre har de samtidigt lyckats kompromettera en massa vettiga kvinnor som arbetar för legitima politiska mål. Bra artikel, förresten!

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se