Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Det kallas för homosocialitet. Ganska bra i det stora hela. Skönt att slippa tjejer på herrtoaletten! Vad gäller parmiddagarna så handlar det bara om en gräslig modernistisk gruppnarcissism. Finklädda kadaver som inte kan äta och dricka gott i andras sällskap, utan sätter upp perversa kammarspel.
Jag vet PRECIS vad du menar! Mina två bästisar i hela världen är killar, så jag har haft min del av orättvis svartsjuka... och så det där att man aldrig får träffa sin kompis ensam, ska man fika så måste tjejen med, annars får man inte träffas... och så sitter man där och försöker kallprata och stämningen är uppenbart pinsam...
Svårt att veta vad manska säga.Det bästa är väl att introducera alla för varandra senär det ur världen.Eller?
ÅÅÅÅ vad jag vet vad du menar!! I mitt fall var det dock min pojkvän (numera ex) som inte KUNDE förstå att jag och min bästa killkompis (som jag känt sen jag var barn) bara var vänner. Så många gräl vi hade om honom, det är inte klokt. Jag och kompisen bor dessutom 50 mil ifrån varandra men inte hjälpte det inte, misstänksamheten och svartsjukan var ständigt där. Helt utan anledning, I might add. Det var hopplöst!
Vänskap över könsgränserna? Det var något nytt.
inlägg #5
Annons:

Hm, jobbigt. Jo, kan mycket väl tänka mig att det finns folk som är så. Senast jag hade ett förhållande umgicks jag även med min tjejkompis som jag är otroligt när vän med. Hon och jag måste få umgås. Så är det bara. Min (dåvarande) flickvän fick helt enkelt acceptera det. Jag antar att man är olika som person, men självklart känns det gammeldags att inte kunna ha kompisar av motsatt kön.
Mina bästa kompisar i livet har alla varit killar/män.
En teori jag har är att eftersom jag levde annolunda ( här o där o utomhus) så skolades jag aldrig in i någon könsroll.Jag fann ofta tjejer barnsliga o upptagna av en massa nonsens när jag var tonåring.
Dessutom fanns de inte ute på gatorna utan vistades hemma med sina familjer.Killkompisarna var alla älder än jag då.I dag är det ofta tvärt om.Några vänskaper med män höll genom hela deras liv.Typ 30 år eller längre.
Skillnaden är väl att man inte har en sexuell dragning till sin kill polare.
inlägg #8
Hittade min kille hånglande med sin tjej kompis på discot.Snacka om att jag vart arg.Varför gör män så?
inlägg #9

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se