Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2
Intressant studie, den där från Dunedin, att kvinnor använder våld mot män lika mycker som vice versa. Men hur definieras våld? Likställs att vifta lite med armarna och en örfil med knytnävsslag och sparkar (och kanske knivar?).
Klockrent. Bland det mest välskrivna jag läst på länge i det här ämnet. Gillar inte bara logiken & den research du gjort, utan även det rent språkliga. Trots längden intressant hela vägen. Femma!
inlägg #12
Helt otroligt bra skrivet! Eller, våldsamt bra skrivet! Den ideliga stämplingen av att män som våldtar och misshandlar m.m. skulle vara vanliga män är jag så otroligt trött på att höra. Varför låter man den absolut värsta sortens män utgöra mallen för mannen? När ska radikalfeministerna fatta, VANLIGA människor är vanliga. Punkt.
inlägg #13
Det finns kvinnor som anser att deras slag och anfall mot män är mindre klandervärda, för att de i genomsnitt har mindre muskelstyrka. Det talet är ju helt galet förstås. Sedan är även lätta slag och klösningar lika psykiskt skadliga som värre slag. Allt kroppsvåld är också psykiskt våld=skada.
inlägg #14
Beröm från Dick Erixon: [länk]
Annons:

Droppade in bara för att läsa lite feministiska mothugg. Var är dom? Är det sånt som benämns "talande tystnad"?
Ja du Nisse O... om det är som du säger att det bara är "avvikande" män som misshandlar och tar till våld, så är det är jävligt många män som är avvikande i vårat samhälle.
Tänker inte agera advokat åt feminister, det får de klara själva, men jag känner mig tvingad att påpeka några saker som NisseOs fega ryggdunkare väljer att bortse ifrån. Eftersom NisseO är antifeminist så måste ju allt han skriver om feminism vara värt att applådera tycks de resonera.
De fega feministarselslickarna har som vanligt inte fattat ett skit. Även om mäns grova misshandel av kvinnor är och vanligare än vice versa, vilket jag håller för synnerligen troligt av rent biologiska (och psykologiska skäl) så är huvudpoängen med artikeln att den effektivt och definitivt skjuter könsmaktsordningens förklaringsmodell i sank.
Wendy McElroy:
[länk]
inlägg #20
Visa sida: 1 2

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se