Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Att jobba tills man är 75 | Knivskadade flickan i Hjällbo | Uteliggarldesignen på NK Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Försämringskassan
Detta är inte den första katstrofbeskrivning jag hör om Försäkringskassan, långt därifrån. det måste ses som överbevisat att den myndigheten inte fungerar på något sätt. Och ändå är det ingen som gör något! Det måste väl vid det här laget ha hunnit nå även politikernas öron. Jag känner med dig Åsa. det är ett märkligt sätt att handskas med utsatta människor i vårat land.
Det ska naturligtvis vara katastrofbeskrivning!
inlägg #2
Själv tyckte en kompis en gång att jag skulle köpa en stegräknare när jag var deprimerad.Men samtidigt så undrar jag hur många kan gå sjukskrina som är helt friska? Har du försökt med soc?
Kan tänka mig hur du har det. Jag pluggar och får 6900kr/mån inklusive lån. Med de pengarna har jag inte mycket till marginaler. Dessutom är studierna på tok för tidskrävande för att jag ska orka jobba extra. De som försökt i min klass missar ofta sina tentor som resultat.
Beklämmande men talande. När jag som chef på jobbet dessutom tvingas bråka med kassan om att INTE betala ut pengar till en drönare som plockar ut BÅDE sjukpenning och dessutom har eget företag på sidan om så blir man ju bara så trött. Åt de som har ska varda givet.
Annons:

Måste gratulera till att ha orkat så länge, tur för dina barn att de har en så stark mamma, lycka till i forts.
7880kr/mån FÖRE skatt låter inte mycket. Men är detta den nakna sanningen? Har du inte bostadsbidrag, barnsbidrag, underhållsstöd mm förutom denna summa? Jag vet inget om dig, men jag vet att ensamstående mammor inte alls är de som oftast har det sämst ekonomiskt ställt.
inlägg #7
Du kan skriva o det väldigt bra oxå!
Häng fast vid det. I övrigt så har jag så många gånger upplevt hur stark man måste var för att vara sjuk att ingenting förvånar mig längre.
När min livskamratfick stroke hotade de med att lyfta ut mig med polis eftersom det inte var besökstid. De hade dock ingen personal som kunde vaka. Jag stannade ändå o därför kunde jag slå larm när den stora stroken kom: den skadade honom svårt men utan raska insatser hade han varit död.
inlägg #8
...därför ska bidragsfusket utredas och rensas. Så de som _verkligen_ behöver hjälpen ska få det. Som t.ex. Åsa.
inlägg #9

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se