Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Falska våldtäktsanmälningar
Visa sida: 1 2
5:a. Fråga: blev de som gjorde sig skyldiga till falska anklagelser straffade? Enligt brottsbalken kap. 15 ger falsk anklagelse o. falsk tillvitelse mellan 2 år till 6 mån.

[länk]
Toppbetyg. I detta feministockuperade land behövs verkligen att någon säger sanningen.
Sin vana trogen försöker NisseO medelst statistik bekräfta den uppfattning som han haft hela tiden. Denna gång fick han bege sig ända till USA:s flygvapen för att hitta sin bekräftelse. Jag lovar, snart kommer mer statistik från Nisse som visar att antalet våldtäkter, fall av kvinnomisshandel, fall av sexuella trakasserier etc. etc. är praktiskt taget försumbart jämfört med all jävulskap som vi män råkar ut för dagligen.
Alla kvinnor är potentiella falskanmälare.
En del av källmaterialet finns tillgängligt som pdf på följande adress: [länk]
Tack, för hjälpen! ML m.fl.
inlägg #15
Annons:

En eloge till herr Nilserik Olsson, som genom denna lilla artikel och de tämligen löst grundade teorier som framförs där (ja, jag hävdar fortfarande att vad som är "sanning" i USA inte nödvändigtvis behöver vara "sanning" i Sverige) har lyckats flytta fokus i diskussionen så totalt att alla tycks ha glömt bort vad det handlar om EGENTLIGEN: Att kvinnor blir våldtagna och att detta är för jävligt och att något borde göras åt det. Snyggt jobbat, Nisse!
En 51-årig amerikansk kvinna som anklagat FN-höjdaren Ruud Lubbers för "sextrakasserier" har tagit tillbaks anklagelsen. Vad bestod den i? Att Lubbers lagt armen om hennes midja och frågat om hon ville hänga med på en drink?

Tack för en bra artikel. Det ar synd att det finns sa lite forskning för det har - men anledningen ar uppenbar. Man löper allt för stor risk att ta uppmarksamheten bort fran problemet vald mot kvinnor (och man, för den delen).

Jag har sjalv en slakting inom poliskaren, och han havdar att nastan alla anklagelser ar uppenbart falska. Men i de flesta fall lyckas de avrada 'offret' fran att göra en anmalan.
Visa sida: 1 2

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se