Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Att döma efter utsidan
Visa sida: 1 2
Försöker verkligen att avstå från kött så gott det går. Problemet är att jag älskar en blodig biff då och då. Och medan jag sitter där och glufsar inser jag att jag inte är annat en ett grymt rovdjur (och får skuldkänslor) - men jag har börjat min vandring från blod till grönsaker...
Tack för att du orkar Elias!
Jag är själv ett levande bevis på att det faktiskt går att tränga igenom den till synes orubbliga tjockskalligheten hos en övertygad köttätare. Jag har drabbats av insikten om köttätandets konsekvenser. Det var inte enbart en frälsning kan jag säga. När jag var yngre tyckte jag världen var förträfflig. Nu tycker jag den är förfärlig. Så visst, "ignorance is bliss" och det visste medborgarna i nazityskland också.
inlägg #12
för att dra ett dåligt, pinsamt citat som alltid håller i alla lägen "om det inte var meningen att vi skulle äta djur, varför är de då gjorda av kött??"
Får jag fråga om denna empati sträcker sig till försöksdjur inom vetenskapen? Du jämställer djur och människor - ska då dessa test utföras på människor istället? Och (jag har för mig att du inte är vegan) kossorna i Bregottfabriken som inte har det så jäkla bra? (Jag har jobbat på bondgård, jag vet vad jag pratar om.) Är de mindre värda än grisen Hilda? (Om det nu var så hon hette.)
inlägg #14
En annan fundering: Om alla blir vegetarianer...vart tar grisarna vägen? Ska de leva fritt i våra skogar eller hållas som sällskapsdjur i hus och lägenheter? Kan inte tänka mig att de är rustade för ett liv i frihet.
Visa sida: 1 2
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se