Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Våga vara konservativ
Visa sida: 1 2
30 blinddejter!! Det är väl ingenting?!;) Skojar bara.. jag håller helt med dig, gå gärna in och läs mina två texter som jag skrivit härinne ang ämnet..
"Kärlek på Internet 1 & 2"
Lycka till i cyberträsket!:)
Jag håller verkligen med dig i ditt resonemang. Fler borde inse att cybervärldens casanovor bara är en stor bevikelse. Man har störst chans att bli verkligt lycklig med någon man träffar via en vän, i konsumkön (risig i håret en söndag), killen i bänken bakom, eller snyggingen på jobbet. Kram på dig
Vad är "sedvanligt vis" och "förut"? Om du med sedvanligt vis menar "bli full och hångla med nån" och med förut menar "på den tiden då man blev bortgift" så kan jag inte se att det blivit sämre precis. De kontakter man tar kanske inte leder till en partner för livet, men man kanske hinner ha lite trevliga möten och lära sig lite om vad det är man vill ha på vägen. Och sen, blinddates är ju groteska. Aldrig varit på en, inte intresserad.
Det är väl den fartblindhet som du beskriver som jag tycker är så trist! Är man en Casanova i verkliga livet har man ju alla chanser att utveckla den förmågan på nätet. Varför nöja sig, när oändliga mängder gräs i olika gröna nyanser hägrar ett par knapptryck bort. Mer, större, bättre...eller bara annorlunda. Haft "äran" att stöta på en och annan under mina, så här i efterhand, naiva försök att hitta någon internet-vägen. Just nu är jag bara lessss!
Min första och enda internet blind-dejt slutade så här: [länk] och så här [länk]
inlägg #5
Annons:

Det här är egentligen inte ett nytt fenomen. Byt ut Internetdejting i artikeln mot kontaktannonser i press, som har funnit ganska länge och tyvärr har varit något skamligt. Att söka en partner IRL är på något sätt "finare" än via det förhatliga, ytliga nätet. Jag vill påstå att internetdejtingen är en sorts produktutveckling av kontaktannonserna. Det är bara en annan, snabbare kanal.
Bra liknelse med snabbmat...men att data snabbköpskassörskan... bra skrivet, kram/js
inlägg #7
Träffade min tjej på nätet vi har just köpt hus och ska snart utöka familjen:-)
Problemet är ju helt enkelt bara att du inte hittat mig på SD :-) Jag är en man i mina bästa år, 170cm, lagom mullig med intresse för modellflyplan och Bingolotto :-) osa asap
inlägg #9
Hälsningar från din kollega!!!
inlägg #10
Visa sida: 1 2

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se