Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Att jobba tills man är 75 | Knivskadade flickan i Hjällbo | Uteliggarldesignen på NK Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Våldsmännen och deras mammor
Du ska inte tro på allt du ser, speciellt inte på film...
Din text är klockren från början till slut. Riktigt bra, Anna. *****
Ett ämne jag själv ofta grubblat över. Den simplaste forma av brottslighet. Att ge sig på gamla o andra försvarslösa. När jag var tonåring kände jag en hel del kriminella o ingen av dem skulle ens tänka på att göra någonting sådant. Sedan kom drogerna,samhället förändrades... "tjuvheder" är numera bara en nostalgisk myt....
Är man en äkta psykopat så är man, och då skiljer man nog inte på vare sig gamla,unga, män eller kvinnor. Sedan kan det ju trots detta finnas ett hederskodex och viss "social kontroll" även inom rövarkretsar.
Skulle det vara mer okej att ge sig på gamla gubbar?

Jag tror att människor som gör så här är så små, så små inuti. Och samtidigt arga och fulla av hävdelsebegär. Kombinationen gör att de enda man vågar ge sig på är fullständigt försvarslösa individer, gamla, gravt handikappade och små barn. Sådana människor är det bäst att låsa in riktigt, riktigt länge.
Annons:

"Respekt"

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se