Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Det är ett steg svårare... men jag förstår tanken. Men jag tror att det inte behövs i ett demokratiskt samhälle, som istället kan vara öppen för nya politiker hel-år istället för vart fjärde år. Förstår du va jag menar? /Fredrik
inlägg #1
Jag tror jag förstår, när politikern blir ett mer direkt instrument för folket behövs inte tidsgränser. Men oavsett det kan rotation på sådana ämbeten göra att fler får insyn i politikerarbetet och i hur organisationer fungerar; det blir närmare till människor om fler delar den erfarenheten, och förhoppningsvis svårare till korruption. Men det kanske är en orimlig tanke praktiskt.
inlägg #2
Japp... exaktomento (eller hur man nu skriver det) Jag tror det räcker med rotation på den skala att folk kan ta sina röster och omplacera (modernt fint ord *S*) dem till en annan politiker... och när den missköter sig, så omplacerar man sina röster igen ;-) SAMT att vem som helst på året skall kunna kliva in i politiken, OM den kan skaffa sig dessa röster... då får du också erfarenhet och mindre korruption. Hmmm mvh Fredrik
inlägg #3
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se