Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Jackan eller livet!
Visa sida: 1 2
Vi har fortfarande en lång väg kvar om vi vill hmna på USAs nivå, där man kan bli skjuten för att ha knatat omkring på "gang turf" med fel färg på tröjan, kepsen vriden åt fel håll eller smycken på fel sida av kroppen. Att ensidigt anklaga samhället för en sådan här utveckling är ganska dumt, det finns fler faktorer. Jag å min sida skulle, förutom samhällsutvecklingen, peka på influenser från just amerikansk gängkultur.
Biff: Jag sitter även med i socialnämnden i min kommun. Vi har dessa fall på vårt bord varje dag. Därför har jag reagerat. (Obs sekretess, kan ej berätta detaljer). De skickas ofta till institutionsvård/fosterhem etc. för en kostnad ca 2000-4000 kr/dygn = 750 000 kr/år. Av skattemedel. Föräldrar: lärare, psykologer, företagare...etc. etc. Men kan inte hantera ungarna. Har ej TID.
OBS!!!!!!Någon här skriver under mitt namn, och därmed blir det omöjligt för mig att fortsätta debattera ämnet under dessa förhållanden. Skriv hellre ett ordentligt inlägg, så svarar jag i artikelform istället. Hoppas sourze kollar vems IP- adress falska "JPA" kommer.
En mycket bra text. Väl genomarbetad och tar upp ett viktigt tema.
Alldeles underbar text! Den här borde alla människor läsa!
inlägg #15
Visa sida: 1 2
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se