Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Att jobba tills man är 75 | Knivskadade flickan i Hjällbo | Uteliggarldesignen på NK Börja här!

sourzeforum
Jag får ofta frågan hur jag som likhetsfeminist kan engagera mig i svenska problem, när Sverige är ett av världens mest jämställda länder. De problem som du har observerat är svaret på frågan. Om du vill veta mer om detta finns det massor med tillgänglig info att söka. Fråga igen så ger jag gärna tips.
Jag är lika förundrad över detta fenomen som du är. Själv har jag alltid föredragit pojkgruppen framför tjejgruppen, när denna delning uppstått. Kvinnor i grupp brukar ha så tråkiga samtalsämnen! Kroppsnojor, barn, kändisskvaller osv. Hur står de ut!? Uppstår gruppdelningen för att män inte står ut med alla tråkiga kvinnor?
Fram för blandgrupper!!!
inlägg #2
Förr i världen umgicks kvinnorna för sig och männen för sig på bjudningarna (efter maten, vill säga). Seden måste ha ansetts gammalmodig någon gång på fyrtiotalet, men jag tror den lever kvar i vårt undermedvetna fortfarande.
inlägg #3
Bra vinkel. Vi e nog blyga nordbor i grund o botten oxo tyverr.
inlägg #4
Att lagstifta mot slöjor är ungefär som att lagstifta att alla unga måste ha sex året när de fyller 15! Annars kan misstänkas att de inte är tillräckligt frigjorda och öppna i sitt sinne.
inlägg #5
Annons:

Bra skrivet! Jag vet inte exakt när detta sker, men jag hoppas inte det är så precis överallt. Det börjar redan i ung ålder då man på något mystiskt vis "förstår" att man ska umgås med de av samma kön. varifrån signalerna kommer vet jag inte. Men det är fruktansvärt tråkigt att det är såhär, jag tänker sätta mig även vid tjejernas fikabord vid rasterna ;0)
inlägg #6
Könsrollerna gör väl att man har mer gemensamt att prata om.
inlägg #7

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se